Producent wykonawczy gry Anthem opublikował na Twitterze kilka informacji odnośnie tworzonej przez ekipę BioWare gry. Niektóre z nich są smutne i niewiarygodne, ale zapewne prawdziwe.
- Jedną z takich smutnych wieści jest to, że gra nie zaoferuje nam walk w powietrzu. Po wielu filmach z gry na których mogliśmy podziwiać latanie, wydawało się, że taka funkcja będzie oczywista, niestety nie. JetPack dołączony do kombinezonu będzie nam pomagał tylko przy przemieszczaniu się z miejsca na miejsce. Minus…
- Kombinezony będą pozwalały na poruszanie się postacią w tym samym tempie a bronie do nich będzie można odblokować poprzez realizację zadań.
- Do dyspozycji gracza zostanie oddanych kilka rodzajów kombinezonów (Javelin’ów), nie będzie można ich zniszczyć a ich wyboru będzie trzeba dokonać przed startem zadania, w trakcie misji nie będzie można ich zmienić.
- To jakie wyposażenie znajdziemy w trakcie gry będzie zależało od naszego poziomu doświadczenia.
- Wyposażeniem nie będzie można handlować z innymi graczami ze względu na to aby utrzymać stabilny poziom rozgrywki między graczami i nikogo nie faworyzować.
- Inni grający będą mogli nam pomagać, np. reanimować postać gdy ta będzie umierała.
- Nie będzie friendly-fire, czyli obcy gracz nie będzie mógł nas zranić, to wyklucza także tryb gry PvP.
- Nie będzie opcji cross-play w trybie online.
- Misje projektowane są pod kątem czteroosobowego teamu.
- Będzie można trzymać kilku freelancerów w drużynie ale będzie ich limit.
- Kombinezony będą posiadały ten sam design dla różnych płci.
- Gra od początku powstaje na silniku gry Frostbite.
- Raczej nie będzie można znajdywać wyposażenia dla kombinezonów które nie zostały jeszcze przez gracza odkryte.
- Gra zaoferuje różne tryby gry jak RAID, Strikes itp.
- Miejscówki w Anthem nie będą generowane losowo.
- Nie będzie można zmienić swojego wyposażenia gdy będzie się w trakcie misji.